Sunday 1 December 2013

Ukupno trajanje ture: 7h
Zahtjevnost ture – laka

Opis ture:

U okviru planiranog vremena naša grupa od 24 planinara stiže u Rijeku Crnojevića odakle makadamskim putem uz lagani uspon, pored lovišta, stižemo do sela Mracelji, kroz koje prolazimo bez dužeg zadržavanja.Nakon nekih 40 minuta pješačenja od sela Mracelji stižemo na mjesto prigodno za jednu kraću pauzu od oko 20minuta,nakon čega počinjemo sa spustom. Laganim hodom silazimo do prioblanog sela Poseljani,jednog od najljepših na Skadarskom jezeru.Ono se nalazi u klancu seljanskog potoka,a osim prirodne ljepote (vodopada i potoka) odlikuje se i arhitekturom kamenih kuća, mlinova (čak njih 14) i svoltanih mostića koji su stari i do 300 godina. Nakon pauze od 1 sat koji je bio rezervisan za hranu,piće,odmor,fotografisanje i uživanje na obali Skadarskog jezera, nastavljamo opet uzbrdo, i uz fantastičan pogled na jezero idemo kroz ljubotinjsko selo Njive.Dobro markiranom stazom na kojoj  nailazimona zanimljive  umjetničke postavke koje su ostaci zadnjih Cetinjskih bijenala,stižemo u Smokovce odakle makadamskim putem idemo do Dubove,dje nas je čekao prevoz kojim smo krenuli nazad u Cetinje.

Savladana visinska razlika na ovoj turi iznosila je oko 500m. Dužina staze od polazne tačke do krajnje tačke iznosila oko 15km.